martes, 11 de novembro de 2014

As avaliacións externas nos medios de comunicación

Os medios de comunicación fanse eco das noticias relativas ás probas de avaliación externa co mesmo enfoque político que aplican en calquera outra nova.

Un exemplo é a información sobre os resultados obtidos polo alumnado español nas últimas probas PISA, dada a coñecer o pasado 1 de abril, que orixinou titulares e enfoques tan dispares como este de El País: "Equidad y élite", centrado na igualdade de cualificacións do alumnado español de clase social baixa co seu hamólogo europeo, ou estoutro de El Mundo: "El alumnado español, también a la cola de la OCDE en resolver asuntos cotidianos como comprar un billete de tren", pasando por unha postura intermedia na liña do derrotismo, de La Voz de Galicia: "El alumnado español, a la cola del informe PISA a la hora de resolver asuntos cotidianos".

Cando se refiren aos problemas que debían resolver os alumnos avaliados, vemos que se trata de:
  • Comprar billetes de tren ou autobús nun lugar descoñecido facendo fronte a condicións adversas como perder un dos medios de transporte.
  • Manexar e programar aparellos electrónicos complexos cotiáns.

Ao que non fan referencia os xornais en cuestión é ao abismo que hai entre a metodoloxía de aprendizaxe do alumnado do Estado Español, afincada no método bulímico: memorizo para vomitar no exame, esquenzo, volto a memorizar para o seguinte exame, esquenzo...e a metodoloxía competencial da que emanan as probas das avaliacións internacionais. Se puxesemos o dedo nesa ferida, achegariámonos máis axiña á solución do problema.

Ningún comentario:

Publicar un comentario